W czym pomogą ćwiczenia na bieżni?

Entuzjastów biegania jest obecnie bardzo wielu. Niestety, pogoda nie zawsze sprzyja porannemu joggingowi, dlatego też warto pomyśleć o jakiejś alternatywie na deszczowe lub wyjątkowo mroźne dni. Doskonałym rozwiązaniem może okazać się urządzenie, będące częstym wyposażeniem klubów fitness, które jednak spokojnie da się wstawić do domu – mowa oczywiście o mechanicznej bieżni.

Biegając, trenuje się przede wszystkim mięśnie nóg. Kiedy ktoś spróbuje ćwiczeń na bieżni, na pewno odczuje różnicę względem biegania na standardowej, betonowej powierzchni. Dzieje się tak, ponieważ uciekająca taśma wymusza w człowieku pewne instynktowne zachowania, które pozwalają utrzymać równowagę i zachować odpowiednią kontrolę nad ciałem.

Trening na bieżni, podobnie jak standardowe formy biegów, pozwala na szybkie spalanie kalorii. Jest on nawet skuteczniejszy niż bieganie po nieruchomej nawierzchni, ponieważ można ustawić sprzęt tak, by biec pod górę i tym samym zmuszać organizm do większego wysiłku. Bieżnia ma także zwykle wbudowane programy, pozwalające na odpowiedni trening interwałowy, co także wpływa na jego efektywność.